Monday, August 13, 2007

ASPIRASI

Aspirasi mahasiswa merupakan 1 gerakan yang mana ianya memberikan sokongan yang penuh kepada aspirasi universiti dan seterusnya aspirasi kerajaan.


Kenapa kita perlu mengigit jari orang yang memberi makan kepada kita itulah yang boleh diungkapkan oleh aspirasi mahasiswa. bukan bermaksud kita menjadi anjing suruhan atau balaci seperti yang didakwa sesetangah pihak. Tetapi kerajaan telah menyediakan ruang dan laluan kepada mahasiswa menyuarakan segala pendapat, cadangan dan ketidak puasan hati kepada kerajaan bagi tujuan penambahbaikan melalui saluran Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan yang dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia sendiri, yang mana MPP yang menjadi perantaraanya .


Cuba kita renungkan, apa yang hebatnya kita melakukan demontrasi jalanan? kenapa perlu ada demonstrasi jalanan yang mana ianya hanya memberikan imej yang buruk kepada mahasiswa itu kembali bukan sahaja di dalam negara tapi ianya dipandang seantero dunia. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Perundingan adalah cara terbaik yang perlu kita terapkan. Oleh itu sebab itu lah Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan di tubuhkan. Bukalah minda luas-luas. Jadilah mahsiswa dan mahasiswi yang boleh berfikir..